sobota 24. října 2009

Návrat do Česka s mezipřistáním ve Vídni


Tak a je to tu - šest měsíců uteklo jako voda a já se vracím domů do Česka. Ale ne na dlouho. Tentokrát se v Česku moc neohřeji. Za pár dní mě čeká vytoužená dovolená na Kubě a v polovině ledna se zase vracím na Mallorku.
Minulý rok jsem se během návratu do Česka zastavila na pár dní v Barceloně a poznala i Gironu a kláštěr Montserrat, tento rok se vracím přes Vídeň, kde jsem se rozhodla strávit dva dny. Naposledy jsem byla ve Vídni asi před třinácti lety se školou a jediné, co si z toho pamatuji, je návštěva pohřebního muzea. Nyní jsem si chtěla udělat vlastní představu o Vídni. V pátek jsem se prošla po známé nákupní zóně Mariahilferstrasse (Tady by se nakupovalo na vánoce. Bohužel jsem neměla ani nejmenší chuť prolézat všechny ty obchody). Dnes po snídani jsem se vydala nejdříve do Schönbrunnu, kde jsem se prošla po zahradě. Bohužel nepřálo počasí na pěkné fotky s modrou oblohou.
Následoval přesun metrem do centra k Státní opeře a Stephansdomu. Kousek za dómem, který je bohužel částečně přikryt lešením, jsem objevila sushibar, kde nabízeli levné menu. Za 7,50 € jsem si mohla v bufetu nabrat, co jsem chtěla a kolik jsem chtěla. Tak jsem vyzkoušela i to sushi. Fanoušek sushi se ze mě asi nestane. Už jsem jedla lepší pokrmy. Ale najedla jsem se pořádně.
Následovala cesta k, podle mě, architektonickému skvostu - Hundertwasserhaus. Tedy k dvěma budovám od Fridricha Hundertwassera. Trochu mi ten styl připomněl moji návštěvu Casa Milá v Barceloně. Barevná fasáda a nepravidelné tvary. Když se tak zpětně ohlédnu, tak se mi tahle zastávka líbila asi nejvíce.
Následoval návrat zpět do centra. U Hofburgu (sídlo rakouského prezidenta) zrovna byla nějaká přehlídka vojenské techniky s programem. Přesunula jsem se zpět na Mariahilferstrasse. Ani teď mě nezachvátila nákupní horečka, pokud nepočítám nákup Mozartových koulí (to není žádná sprosťárna, ale typický suvenýr. Čokoládové kuličky plněné marcipánem.).
A pak hurá na pokoj Hostalu v Geblergasse. Internet. TV a teď hurá do hajan. Nohy mě pěkně bolí.
A zítra již přesun do ČR. Tak ať svítí slunce a moc nemrzne. Přijede holka z tropů:-).


Žádné komentáře:

Okomentovat